Vlucht & Bangkok

6 februari 2017 - Bangkok, Thailand

Eindelijk het is zover, na het harde zwoegen en stressen om op tijd de trein naar Schiphol te halen is dan toch eindelijk zover, we vertrekken naar Bangkok. De vlucht ging eigenlijk best snel en hebben beide onze oogjes toch nog wat uurtjes dicht kunnen doen, de 11 uurtjes vliegen voorbij. omdat het tijdsverschil met Nederland en Thailand 6 uur is komen we hier dan ook smiddags aan. Vrij makkelijk vinden we onze weg op het vliegveld en vervolgen onze reis met de skytrain richting het centrum waar we bij het station uitstappen en een taxi aanhouden die we delen met 2 Argentijnen die ook dezelfde kant op moeten. We checken in ons fijn gelegen hotelletje en besluiten een rondje kho San Road te lopen waar we al eigenlijk direct een vriendin van mariaelena tegen het lijf lopen! Niet veel later is ons eerst chang biertje een feit! We besluiten het niet te laat te maken zodat we morgen vroeg op kunnen om het paleis van de koning te kunnen bezoeken.

Het lukt ons vroeg op te staan en zonder enige last van jetlag op de boot te stappen op weg naar the grand palace, waar opvalt dat er enorm veel mensen in het zwart gekleed zijn alsof ze naar een begrafenis gaan, als snel dringt het bij ons daar dat het te maken heeft met het overlijden van de koning eerder vorig jaar. Rama IX"(hier gezien als een god) overleed 13 oktober 2016 en er is sindsdien een rouwjaar afgekondigd. De toeristen die het paleis willen bezoeken worden dan ook gescheden van de Thai die een laatste eer aan de koning willen brengen. Gelukkig zijn wij vroeg en kunnen wij onze weg goed vinden zonder enig duw en trekwerk. Wel zijn we stom geweest om ons niet gepast te kleden zoals word geëist van alle bezoekers. de schouders en knieën moeten bedekt zijn bij bezoek aan het paleis dus zit er niet veel anders op een stom bloesje en lang broek aan te doen. Wat er uiteraard fantastisch uit ziet op de foto's.
Smidags besluiten we een markt te bezoeken en doen we vanuit daar een boottocht met wat Spaanstalige vrienden die we hebben ontmoet in de truck truck onderweg naar de markt. Erg fijn het drukke Bangkok te verruilen voor een boottocht over het water en te zien hoe het eraan toe gaat in de buitenwijken van Bangkok. Later die middag ploffen we nog ff neer op ons bedje en besluiten die avond het over de top Chinatown te bezoeken en eten een heerlijke pad-Thai in een van de vele streetfood karretjes. Na een een uur rondlopen houden we het weer voor gezien en verlaten Chinatown met onze half blinden tuk tuk chauffeer die ons met enorme snelheid door het verkeer van Bangkok heen jaagt terug richting koh san road en drinken nog een afzakkertje in de buurt van ons hotel en besluiten de voetjes wat rust te gunnen met een Thaise voetmassage en belanden op tijd weer in ons bedje.

Volgende ochtend na ons ontbijt pakken we de tuk tuk naar de chatuchak weekend market waar we onze ogen de kost geven en wat hempjes kopen om niet hard te zweten in de 34 graden. We rusten uit in een mooi park langs de markt en nemen na wat rust de metro naar het lumpinipark waar we gauw doorheen lopen omdat het niet zo interessant is als dat we dachten. We krijgen honger en besluiten een tuk tuk naar de MBK foodmarket te nemen. Alles is hier groot en veel je kunt er dan ook alles maar dan ook alles kopen en eten. We eten heerlijke noodlesoep en lopen de enorme hallen af waar we weer verbaast staan van alles dat we zien.
Tevreden belanden we weer in een boot die ons in de richting van koh san road brengt en spreken weer af met onze Canadese en Spaanse vrienden waar we gezellig een potje mee kaarten onder het genot van een aantal biertjes.
Als we op de klok kijken is het al 1 uur en besluiten om kho san road af te lopen.
Erg leuk om te zien dat de muziek overal zo hard staat en het wel een wedstrijd lijkt welke kroeg bar of discotheek het hardst zijn muziek kan zetten. Om gek van te worden! We lopen door en schudden de verkopers met laughinggas bordjes van ons af en drinken nog wat biertjes in een rustiger gelegen barretje en zien het nog net geen licht worden als we bij ons hotel aankomen.

Volgende dag slaan we de ochtend over en besluiten we de middag te besteden aan "wat pho" en "wat arun" 2 van de grootste toeristenattracties van Bangkok.
We schieten onze foto's en vermaken ons met het zien van hordes mensen die in de rij staan om een foto te schieten met de liggende Boeddha. Uiteraard is alles ontzettend mooi en interessant maar ook dubbel omdat ze zo extreem veel geld uitgeven aan hun Boeddha's waar ze het naar ons idee, de tijd en het geld beter uit kunnen geven aan het terugdringen van de armoede in Bangkok..
We laten de liggende Boeddha lekker liggen en lopen nog even langs een groente en fruit markt, pakken de boot terug richting ons hotelletje en kopen een busticket naar het eiland koh chang voor de volgende ochtend. De avond gebruiken we om onze blog bij te werken en ons voor te bereiden op zon, blauwe zee en strand!

1. Charlotte:
    6 februari 2017
    Heej mensen van het goede leven, wat een leuk en levendig reisverhaal, herkenbaar ook! En mooie foto's! Geniet van het strand en de rest van jullie mooie reis! Xxx Charlotte
  2. Ilja:
    Erg herkenbaar jah!
    genieten van die lieve mensen, mooie huizen en het heerlijke eten :-)
    Geniet er van saampjes!!!
  3. Bas:
    6 februari 2017
    Zie je ook overal he die Spanjaarden lijken wel Hollanders ;) kleine wereld.
    En nu al zo'n mooie foto's jullie zijn er net.
    Veel plezieros reizigers. Geniet ervan.

Good luck with your journey and enjoy.

greetings,
  4. Ingrid:
    6 februari 2017
    Hoi,fijn dat jullie een voorspoedige vlucht gehad hebben,was dat toevallig dat jullie bekende tegen kwamen?leuk jullie verhaal!veel plezier nog,blijf jullie volgen!liefsxxx
  5. Harry van dijk:
    6 februari 2017
    Hè wat fijn dat de vlucht goed is verlopen. Nu genieten van het land en van jullie saampjes. Zie op de foto's dat jullie enorm genieten. Maak er een onvergetelijke vakantie van. Liefs je buurtjes.
  6. Jeroen Evers:
    Heerlijk, geniet!!! Disfruta!!!
  7. Laura:
    Hee Buurtjes
    Ziet er heel goed uit!!
    Leuk om jullie verhalen te lezen!
    Enjoy!
    Xx laura
  8. Michael:
    Eating my heart out!
  9. Bertie:
    7 februari 2017
    Leuke foto's geniet ervan en veel plezier we volgen jullie groeten Bertie bas
  10. Helmie:
    7 februari 2017
    Oo wat leuk Heel veel dezelfde foto,s als wij hebben.We zijn maar een week in Bangkok geweest,maar hebben ook dezelfde plaatsen en de boot overal naar toe gepakt. Veel plezier nog.Je schrijft heel leuk Rob xxx
  11. MIRIAM:
    8 februari 2017
    Hi Rob! Can you tell to Maria Elena that write in spanish? hahaha I hope that you are well and fun there! :)
  12. Denise:
    8 februari 2017
    Heey vakantiegangers

Super leuk om te zien en lezen wat jullie allemaal mee maken! Geniet van de mooie reis en van elkaar!

X van ons